Janina Ahlqvist

Torka på bloggen mitt i allt regn....

Tjoho!

Jag vet att det har varit lite tomt på inlägg här...det beror på att min kära älskade dator crachade vilket jag väntat på i över ett år att den ska göra :( nu har de iaf skett den har övergivit mig, svikit mig, dött, somnat in, försvunnit. blivit ett skal ja ni fattar poängen. Så är utan dator så kan inte skriva så mycket blogg inlägg men ska försöka sno andras datorer så att jag kan göra lite updateringar iaf :D

För stunden har jag bytt kust och befinner mig på västkusten ist, är hos min älskade fästman. Hahah vad konstigt de käns att skriva det har vant mig att säga det men skriva det käns väldigt vuxet hahah men men det är det han är så får helt enkelt vänja mig vid det!
I götet så regnar det massor det är värren än på östkusten där e det bara kalt liksom men men vi har haft riktigt bra dager iaf!

ja kom i torsdagskväll då vi bara mös och njöt av att vara tillsammans äntligen! efter 7v på varsin kust så var underbart att ses igen! I fredags så pluggade simon och jag läste och gjorde iordning hans garderob. sen åkte vi och storhandlade på maxi. Efter det var det myskväll i soffan med massa film goda ostar kex och vindruvor. En styck Daniel dök också upp och sa hej (simons rumskompis)

Igår så var det överraskningsdax vilket innebar pannkakor till frukost :D massa gott!! Sen var det bara att klä på sig och åka in till stan där Universeum väntade! har velat gå där jätte länge o nu så fick ja det! helt sjukt vad stort de e vi gick där inne i nästan 3tim! Massa fint o apor!!! heheh jätte söta va dem! tack älskling!!

Sen var tanken att vi skulle in till nordstan och handla lite skisspennor och karikatyrpennor till mig men hittar jag någora?? nope fanns inte på nordstan :( så blir att leta efter dem idag eller i morgon i stan ist så vi åkte tillbaka till lägenheten och köpte hem lite thai samtidigt som simon kollade på sg1. Jag sov middag sen massa mys igen och kycklingsallad till kvällsmat mums!!!

Idag så bär det snart av till mediamarket så fort simon är klar med disken och jag gjort mig i ordning, sen får vi se vad dagen har för oss kanske lite shopping kanske bara mys och njuta av varandras sälskap. antagligen lite plugg med tyvärr men men har nav prov direkt efter lovet och jag har inte lyssnat på lektionerna :(

BLESS

God morgon!

Kategori: Allmänt

Åter på Villan efter en lång helg på båten, okey den kanske inte var så lång men den kändes lång, vi kom hem igår men hade varken tid eller ork att skriva. Haft migrän hela helgen den ville verkligen inte släppa så när vi inte hade aktiviteter så låg jag och sov i hytten men hjälpte inte :( nu har den dock äntligen släppt!

Kunde inte vara med på innebandyn igår me tanke på att jag fortfarande har lite av min megaförkylning kvar så kände jag att de inte riktigt var värt att bli sjuk igen + att jag hade ont i huvudet. Vill inte bli sjuk nu under studieveckan o våran roadtrip vill vara frisk när jag träffar Simon ! Längtar något sjukt mycket nu alltså, tror inte vi någonsin varit ifrån varandra såhär länge under den tid vi varit tillsammans...en hel månad alltså. Det är en prövning för oss båda men det går, men gud vad jag längtar efter honom!

Så istället för innebandyn blev det filmmys med henke igår, vi hyrde knowing en thriller. Ganska bra fram till slutet som va helt B men klart värd pengarna, efter de glodde vi på Jakten på lycka sjukt bra film!! Will SMith är en underbart bra skådespelare alltså! Vill så hårt se hans nya 7 pounds, får se när det blir bara. Sen satt vi o snackade om de ena o de andra till alldeles för sen, men var så sjukt skönt att de va tyst på villan. Är typ bara 6 pers som bor här nu under helgen (dock kommer resten idag) men de va så härligt att man kunde konsentrera sig o bara ta det lugnt utan tusen ljud överallt.

Idag har jag varit duktig, kört henke, ätit frukost, lagt i en tvätt (som kankse skulle åkt i igår, men bättre sent än aldrig) nu bloggar jag ska snart städa upp i garderoben o packa upp väskorna från helgen, sen damsuga rummet kände att de va min tur nu när alla andra är borta, efter de borde folket ha vaknat så att jag kan öva på min pianoläxa innan jag ska iväg och hämta henke igen, lämna honom och dra till anna-panna och spela piano. Sen ska jag hinna göra min hemuppgift också ikv.

Så idag känner jag mig riktigt duktig faktiskt! Helt otroligt och jag ska komma ihåg att linda handleden också så att jag slipper få ont. Har tillochmed varit duktig och köpt en ny linda :)

Nu ska jag städa lite!

BLESS

SEGLING!!

Kategori: Allmänt

NU e jag på båten o  har det trevligt, är en bunt me folk från hemtrakterna....ICTUS som är den kristna skolgrguppen på gymnasiet hemma är här så är en del bekanta ansikten. MEn det bästa utav allt är att min bandy klubba e uppe så nu kna jag äntligen spela lite bättre med killarna på söndag :)

NU har vi fullt segel uppe så båten ligger på sne men de e bara gytt :D så sjukt häligt va ett bra tag sen vi hade seglena uppe för har inte haft den möjligheten ¨på ett tag. Så fick va me på storseglet idag vilket va nice o få lite mer koll på den me nu har jag bara tre segel kvar att få koll på.

Vi  har alltså totalt sex segel men ett av dem använder vi typ aldrig så klassar inte riktigt de som ngt...vi har alltså tre försegel Jagarn, klyvarn och focken som kommer i den ordningen sen har vi brefocken (den som vi knappt använder) storseglet och messanseglet. Så har någorulunda koll på focken och storseglet o vet hur man pakar ner klyvarn.

Det va lite halvjobbigt att hissa segel idag me tanke på att de e kalt de blåser och det regnar men de va skönt endå att man fick upp alla segel utan att någon klagade så Jungan va nöjd (skepparen) o vi fick lite hjälp utav de som är gäster ombord också skönt att se att de vill hjälpa till liksom...

Nu dör snart datan så bör sluta skriva, ska lägga mig och vila för min migrän från igår har inte riktigt lagt sig än så blir sova en hel del innan de är dags för femkamp!

Blesss

long time no see

Tjolahopp!

Har varit sjuk så har inte vatt speciellt pepp på att skriva men nu känner jag mig nästan frisk så det e as gytt, näsan rinner bara lite nu :)

Öland va inte speciellt kul eftersom jag blev sjuk på fredagen så låg och dog i min hytt hela tiden så slutade med att jag fick åka hem tidigare på lördagen för att jag "drog ner stämningen"  men va fett skönt att komma o ligga o sova på villan när de inte var något folk här.

Sen dess har jag typ bara tagit de lugnt på dagarna och gjort de jag känner att jag klarat av, även flytt från villan te henke eller tessa och legat hos dem o dött men de  e också nice :P

Idag så mår jag som sagt mycket bättre så vi hängde på båten sen så har jag färgat håret rött igen :) o färgat en slinga i både hannas och sabinas hår för att testa om den rosa färgen som stått uppe på våran toa fortfarnade gick att använda o att den gjorde de heheh :P hannas hår syntes de mest på fett nice :)

Nu ska ja spela lite kort me hanna panna innan vi ska vidare någonstans o leka sen vart märker vi :)