Janina Ahlqvist

SEGLING!!

Kategori: Allmänt

NU e jag på båten o  har det trevligt, är en bunt me folk från hemtrakterna....ICTUS som är den kristna skolgrguppen på gymnasiet hemma är här så är en del bekanta ansikten. MEn det bästa utav allt är att min bandy klubba e uppe så nu kna jag äntligen spela lite bättre med killarna på söndag :)

NU har vi fullt segel uppe så båten ligger på sne men de e bara gytt :D så sjukt häligt va ett bra tag sen vi hade seglena uppe för har inte haft den möjligheten ¨på ett tag. Så fick va me på storseglet idag vilket va nice o få lite mer koll på den me nu har jag bara tre segel kvar att få koll på.

Vi  har alltså totalt sex segel men ett av dem använder vi typ aldrig så klassar inte riktigt de som ngt...vi har alltså tre försegel Jagarn, klyvarn och focken som kommer i den ordningen sen har vi brefocken (den som vi knappt använder) storseglet och messanseglet. Så har någorulunda koll på focken och storseglet o vet hur man pakar ner klyvarn.

Det va lite halvjobbigt att hissa segel idag me tanke på att de e kalt de blåser och det regnar men de va skönt endå att man fick upp alla segel utan att någon klagade så Jungan va nöjd (skepparen) o vi fick lite hjälp utav de som är gäster ombord också skönt att se att de vill hjälpa till liksom...

Nu dör snart datan så bör sluta skriva, ska lägga mig och vila för min migrän från igår har inte riktigt lagt sig än så blir sova en hel del innan de är dags för femkamp!


Blesss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: