Janina Ahlqvist

Kina dag 1 och 2

Kategori: Allmänt

Ja då har man varit i Kina i två dagar nu... Mycket intryck , spännande människor, intressanta vanor och mycket kultur krockar! Även en hel del god mat också! 

Resan hit gick kalas inga konstigheter med flygen (vart sjukt orolig över bytet i Frankfurt) men när jag skulle plocka mitt bagage i SH så vart det borta! Min största rädsla! Som tur var hade jag packat allt utav vikt i handbagaget!  Men när jag väl fick prata med en Kines så visade det sig att mitt bagage va på ingång från Köpenhamn?! Så lyckades tillslut få tag i min väska och kunde möta upp min skjuts :-) 

Första dagen va en del promenerande så att jag skulle lära mig hitta och sen god kryddig kycklinggryta in vi promenerade hem och tjötade över ett glas vin :-) 

Dag två ( idag ) tog jag sovmorgon och sov till halv ett innan jag begav mig ut på äventyr! Gick på spa jakt! Har idag unnat mig 60min massage och 60min fotmassage med olja. Kände mig verkligen som en prinsessa! Jätte fräscht ställe och sköna fåtöljer man sjönk ner i under fotmassagen. Aldrig unnat mig något så lyxigt! Och allt detta kostade mig hela 365kr ! Så galet värt det! Sen har jag bara tagit det lugnt resten utav dagen, när morbror kom hem åkte vi lite tunnelbana och kollade in lite sevärdheter innan vi käkade lite "kinesisk tapas". Sjukt gott! Vi beställde  in tre kötträtter en med räkor och en med tofu. Hamnade i matkoma delux efter det! 

I morgon ställer jag klockan och ska ut i solen! Även en del shopping är planerat på schemat! Hittat lite saker jag är sugen på :-) ska även försöka hitta någonstans jag kan göra fina naglar med :-) 

Så nu säger jag godnatt med lite bilder ( ligger 6tim före så klockan är över 23 här) natti natt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: