Janina Ahlqvist

Kina dag 4: sjuk :-(

Kategori: Allmänt

Det här me o blogga gick sådär när man blev dålig :-O så passar på att fylla ut vad som händer i efterhand!! 

Dag fyra vaknade jag med världens migrän vilket ledde till att jag låg och sov fram tom kl 15,00 innan jag vågade mig på att gå ut... 

Sjukt varmt och kvavt hjälpte inte huvudet faktiskt men åkte tunnelbana själv för första gången hör! Hittade tom rätt!! Ett par skor fick iaf följa med hem ;-) och lyckade till det med super "lunch"  härlig utsikt och god mat! 

På kvällen gick vi via en park som ligger precis bredvid morbrors lägenhet och det vi såg va sjukt kul!! Precis innan parken börjar är det "inlines skola" för små kidz typ ! De åker lite sick sack i koner och flamsar och tramsar , ser ut att ha de riktigt kul! Bakom dem står de ett gäng tanter och håller på med en combo utav yoga, pilates och linedance!  Längre in i parken är det pardans spm gäller! Massa olika människor som dansar massa olika stilar till samma musik! Sjukt fascinerande och härligt att se!! Sen är det jue så att alla som håller på med det är typ 35+ men sån kul grej att hålla på med! 

Då berättar morbror att det är såhär i princip alla parker som ligger nära ett compaund. Tycker att det är sjukt kul och bra! Massa gamla tanter och gubbar som får röra på sig! Och innan vi gått igenom hela parken hade vi sett ytterligare två grupper som körde "lindedance" ena gruppen var så pass seriös att de hade likadana kläder och lite halvt seriösare koreografi :-) 

Sen åt jag och morbror Thai ! Sjukt gott och väldigt fancy modernt ställe, sjukt snygga tavlor hade de där inne och världens största menyer!!! 

Får jue inte glömma mitt uppmärksammande om Kineser heller:

* ALLA kineser röker 
* Trafiklagar och trafikvett existerar inte
* man säljer sexleksaker på kvarterets Ica. 
* De hetsar som jag vet inte vad ! 
* Kineser är sjukt kassa på engelska!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: