Janina Ahlqvist

Kina dag 3 : SHOPPING!!!

Kategori: Allmänt

Idag har jag spenderat dagen med shopping! Gick upp i tid och åt god frukost med färskt bröd och vattenmelon ! Sen bar de av på en lång promenad till andra änden utav centrum där jag började med att gå in på Forever 21 som btw var gigantiskt! Handlade en hel del där och blev helt förälskad i ett par skor som fick följa med hem :-) tillsammans med en del smått och gott :-)

Kom sen ut på gågatan och insåg att jag hade 33 grader varmt!! Helt galet! Gick och strosade lite i butikerna och tittade på alla kineser , en del saker som jag uppmärksammat om kineser är: 

* De är överallt
* De ÄLSKAR sin tuta
* Den som låter mest är bäst
* Kvinorna har sjuk metabolism
(Dvs finns inga tjocka kinesiska kvinnor, o de få som är det är typ gamla tanter) 
*  Barnen är sjukt bortskämda och det märks

Efter detta så flydde jag solen till "underjorden" där de finns typ som ett helt köpcentrum med små butiker i anslutningar till tunnelbanan. Väldigt spännande och mysiga butiker! Även en hel del manikyr ställen så passade på att fixa naglarna :-) 

Övade även på min prutningsförmåga i copy market ( som är precis vad det låter som ) och lyckades med en hel del bra köp! 

Kvällen har spenderats med morbror med prat om musik, relationer och en hel del släkt historier ! Härlig kväll och dag helt enkelt! Och är sex par skor rikare så dumt att klaga!

// jajja 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: