Janina Ahlqvist

Svek...

Kategori: Allmänt

Idag är en dag då jag är fruktansvärt arg...började med att jag igår när jag pratade me Emilia i tele tappade min mobil i golvet så att den gick sönder. Så nu har jag ingen mobil, dvs ingen väckarklocka så ja försov mig i morse. men när jag sen ska låsa lägenheten så är min nyckel spårlöst försvunnen jag letar men kan inte komma på vart den är eftersom jag inte var någonstans än i lägenheten igår så jag börjar leta som en idiot efter nyckel men kan inte hitta den då börjar jag drabbas av lätt panik, men kan inte ringa hem och kolla vad jag ska göra eftersom ja inte har ngn mobil. me tillslut bestämmer jag mig för att lämna lägenheten öppen och gå tll skolan men på väg ut så ser ja att min handuk ( som jag hängde upp max 10min tidigare ) ligger på golvet så ja lyfter upp den igen o där ligger nyckel... har ingen aning om hur den har kunnar hamna där lite scary men men....

så ja e jätte gald idag inte nog med de så känner man sig inte uppskattad heller men men vad kan man göra?



Ett svek, kan man förlåta de? och om man förlåter de är de då ytligt, för ett svek sitter i länge och sårar lämnar djupa sår som sen kommer bli ärr men kommer ärret någonsin att försvinna??
Kan man någonsin förlåta någon som stått en nära och sårat en så fruktansvärt mkt, kommer man innerst inne att kunna förlåta den personen? Kan man släppa in någon som redan har sårat en gång i rädslan för att bli sårad igen? Speciellt om man inte har lätt för att förlåta och släppa in...kan man då lägga allt bakom sig??
Finns det något sett som man kan bortse sveket och bara gå vidare och förlåta och ta in, lita på personen?
Jag tror att om man älskat någon och den personen sårat en så att man får djupa sår så tar det lång tid innan de såret har läkt till ett ärr, men ärret kommer aldrig att försvinna den kommer alltid att vara där som en påminnare om personens svek. Så du kan förlåta personen ytligt och lite till men allra inners kommer du aldrig att förlåta eller glömma helt. De kommer alltid att finnas där som en del av livet. Sorgligt kan man nog säga men de är verkligheten.




Jajja - skit förbannad


  Kommer ärren någonsin läka och försvinna ??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: