Janina Ahlqvist

Tiden??

Kategori: Allmänt

Happ nu va veckan slut...as skumt att va i skolan efter att ha varit borta i 5v....men men....ganska skönt me...träffa alla o flumma runt o bäst av allt slippa gå upp halv 7 varje morgon....

Nu e helgen här med...ska på hajk..åker ikväll efter ja fått min massage hehe ska bli skönt sen åker ja te ölsremma o kommer hem på söndag...drar nog med min dator så att ja kan sitta o plugga lite eng imon bitti...ska ha muntlig redovisning på tisdag o måste göra bra ifrån mig ska ha mitt MVG i eng fick inte de i 9:an men men.


Tiden? vart tar den vägen? den bara försvinner för att aldrig återvända...den går så fort att man inte märker att tiden är förbi. Så känner jag i mitt liv...att tiden bara försvinner. Man lever efter samma system man vaknar går upp klär på sig, går till skolan, har lektion, äter frukost, har lektion, äter lunch, har lektion, går hem, sätter sig antingen vid datan , kollar på film lr läser en bok sen e klockan så mkt att man ska sova o så håller dagarna på samma visa om och om igen. inget förändras kanske sitter man vid datan lr går ut och går men grunden är den samme.
Livet bara försvinner och snart märker man att dagarna har blivit veckor och veckorna blivit månader utan att man själv märkt något. Man har bara levt och följt med strömmen.
Hur många mer än jag lever så? ja tror att alla lever lite så efter samma system och schema...dagarna bara försvinenr förbi en och man gör inget åt de. livet bara fortsätter och fortsätter i allt snabbare tempo den tar aldrig slut. Till sist går det så fort att du finner dig själv stressad och känner att du inte orkar med livet. LIvet har gått för fort du har inte hnnit med att göra alla de saker du hade tänkt att göra. Du blir deprimerad och känner du att du inte räcker till. Du börjar att tröstäta och slutar med allt, slutar leva.
Vad gör man för att finna tiden och ta sig ur systemet? går det ens, kan du sluta med något som har hållt på i hela ditt liv? finns det något annat än systemet? Kan man leva utan ett system utan ett schema?
Tror inte att det är möjligt kanske kan man variera schemat o sticka ut från systemet men helt utan dem kan du inte leva. Männsikan behöver grunder utan dem skulle de inte klara av att leva.
Tiden skrämmer mig, den går för fort för att jag ska hinna med, mitt liv bara försvinner.
Vart tog tiden vägen då man var lite och inte hade några bekymmer man bara kunde leka och bara va.
Den tiden försvann alldeles för fort när jag var i den åldern men åldern bara sjunker och sjunker barn kan inte längre vara barn...även fast deras tid inte går fort så måste de låtsas som om att den gör de och göra saker som de egentligen inte behöver göra fören flera år frammårt...tiden tvingas att gå fort utav barn och deras omgivning.
Vuxna stressar på tiden och vägrar låta den gå sakta klart att barn tar upp efter dem alla vet väl att uttrycket "Barn gör inte som föräldrarna säger utan som dom gör" stämmer ganska så bra in på vårat sammhälle.
Men om vuxna saktade ner tempot skulle vi kunna bryta oss ifrån schemat och systemet?
Tiden skrämmer mig den kommer och går, försvinner innan man hinner att märka att den är där.


Jajja - tiden flyger förbi



     Vatten är de tidlöst? vågerna har de någon tid??


"Lilla vän sluta tänka på igår, imorgon en ny chans, en ny dag du får. Ingen har rätten att få dömma dig liksom ingen har rätt att dömma mig. Ta ditt vackra ansikte upp ifån kudden,sluta gråta börja le brätt me hela munnen. Ibland kommer hinder och saker som slår. Men lilla vän sluta tänka på igår."  - A.I.M.N

Kommentarer


Kommentera inlägget här: