Janina Ahlqvist

Jul

Kategori: Allmänt

Asså snart e det jul...IGEN! jamenar seriöst det kommer varge år...tycker verkligen den har blivit överskattat...det e typ igen som firar julen för dens egentliga anledning utan bara för presenterna coh affäerna ser pengar pengar pengar genom en massa onödiga saker som tex. julpynt i alla dess former, ljus,ljus och åter ljus i typ 1000 olika röda nyanser bara för att det är julens färg...varför kan det inte vara typ blått lr orange utan rött vad e meningen med det??? Sen måste man köpa julklappar, vist det är mysigt att få klappar men inte om man känner sig tvungen att köpa till halva slälet osv...men en klapp lr två skadar inte men iaf...Hur många tänker egentligen på att Jesus föddes då och firar det?? är inte alls många och det är synd, hur många går till kyrkan och faktikst lyssna rpå vad dom säger...typ ingen. För alla e mitt uppe i stressen av julklappar, julmat och står i knäna med julpynt. Vad sägs om att stanna upp njuta av snön när den kommit sitta där med ett ljus och bara umgås? gå till kyrkan. lyssna p åde predikan alla säger att dom hört flera tusen gånger om, men försök att faktiskt lyssna för varge år lär man sig något nytt av samma historia och om du lyssnar så kanske du känner något speciell och stressen släpper tänk bara på vad dom säger och njut av gemenskapen och glädjen som kommer i kyrkan då alla sitter och lyssnar och vet vad det handlar om. ingen tänker på om du har rätt pynt, rätt mat, rätt julklappar, rätta kläderna, rätta sminket utan alla vet att det varit en jobbig dag och man bara vill komma någonstans där stressen slutar och du bara kan sitta och njuta.

Själv hatar jag julen...jag älskar att det är en högtid tillägnad Jeus och hans födsel och så den delen av julen tycker jag om...men trivs inte med omständigheterna hemma osv...hatar julen hemma hos oss och jag kan inte göra något för att slippa det heller men men får se vad som gänder denna julen kanske blir bättre än alla andra jular jag varit med om det återstår att se men jag ser inte precis fram emot den blää...men har redan börjat med att köpa och planera julklappar så vi får väl se hur många jag glömmer i år heheh

Kanske parken imon...får inte köra i helgen så tänker inte åka till mantorp så drar hem så får se om jag och joss drar te parken och chakar rumpa xD heheh va länge sen jag och min jossi hittade på ngt alldeles för länge sen så det skulle vara väldigt kul men som sagt får se...och om min huvudvär släpper ngn gång...precis när jag blev av med den så slår jag huvudet i mathissen på jobbet och får en bula blää!! tror jag kommer sova snart, hade tänk åka och simma idag men blir nog inte så tyvärr men men

Jajja - fasar inför julen

Kommentarer

  • ... säger:

    hatar du verkligen julen?:O o my fucking god:O

    2007-11-20 | 21:02:29

Kommentera inlägget här: