Janina Ahlqvist

Mycket har hänt...

Kategori: Allmänt

Okey...igår så skulle jag va på banan hela dagen med bror och far lcoh förbereda för tävlingen idag. Bror sa att jag fick köra, så efter att ha pajjat knät när vi satte upp tältet var det bara att byta om till racingmundering dra på hjälmen och åka ut på banan. Det var hur kul som hellst och gick relativt bra, efter varge varv som gick gasde jag på lite mer och fick bättre tider. Men så kom jag in e en kurva för tidigt så hamnade på varningsgrejerna som e gjorda utav plast, banan var hal så när jag väl kom av dem så slant baken och jag började snurra, (kanske ska medela att andra bilar så som porcha och trimmade BMW.s va på banan sammtidigt) snurrade p åbanan och ut på gräset. Hela rutan immade igen och jag såg inget, tog ett tag innan jag kom loss. sen va jag tvungen att köra typ 50kmh genom hela banan för att bilen lät helt damp! Det va då jag insåg att om bilen hade snurrat åt andra håller hade det varit betångvägg och PANG. Det jag tyckte va lite udda va att far sa att bilen rent tekniskt sätt skulle snurrat åt andra hållet och att jag hade tur...hmm...lite smått läskigt va det. Bror och far skrattade åt mig men jag va arg och lessen för att jag åkte ut på näst sista varvet. sen när chocken släppte ville jag inte köra längre. Då sa bror att han hade tänkt att jag skulle tävla idag på 6timmars (fortsättning på 3 timmars som far och bror kör ) ja bara inte en chans, men det slutade med att jag senare på kvällen anmälde mig endå, (dock lite motvillligt)

efter detta så åkte jag hem och handlade lite med mor...skulle göra vaniljpannacotta med limeöverdrag. Och tro det lr ej så lyckades jag :D

Sen hade jag även gelatin i håret för att få upp min tuppkamm till JG, men eftersom simon och suffe inte lyssnade på mig och sa att det inte skulle funka så hade jag halva håret gelatin halva vax...det med gelatin höll mkt mkt bättre och var sjukt mkt lättare att få ur.Fast o andra sidan va det ingen som såg mig igår eftersom jag satt där i ca 10min och sen gick ut...palla det när man har ont i huvudet och hatar personen som sitter två rader framför en.

Sen idag då så körde far och bror till en tredjeplats :D weee mkt bra kört och bror höll sig på banan....sen efter 12 så belv det min och Busters tur att köra (en som hade hyrt in sig) han körde första passer och jag andra...mitt mål var att köra bättre än honom och hålla mig på banan. Jag lyckade otorligt nog med båda :D sjuk kul var det...men första varven gick lite halvbra eftersom jag var nervös och orolig efter gårdagens insident...kan ju tala om att den kurvan kör jag lugnt i! Pappas bästa tid va 1.59.662 min bästa tid va 2.08.101 så så mkt sämre än far är jag inte hehe Busters tid va 2.08.362 men jag  var bättre än honom och det är huvudsaken.

Jag skulle egentligen ut och gå med tobbe idag men det blev inte så :( för när ja gkom hem från banan somnade jag i sängen och sov te typ 5 sen va jag tvungen att fixa en massa grejjer så jag hann inte :( får ta det nästa helg va ju ett tag sen nu. alldeles för länge sen om man frågar mig.

sen får jag även damp på bella...hon vet inte om hon klarar av dansen....jag frågade henne innan vi började om hon va villig att sattsa 100% o det va hon men nu passar det inte...jag tänker inte betala 53kr i veckan för att inte göra ngt jag vill dansa inte prata. men men får se hur det blir tagit en paus nu i 5v eftersom min praktik börjar imorgon...får se hur det går..ska vara på en lite mysig lunchrestaurang i Huskvarna som heter Kroatorpet. SÅ vi får väl se hur det blir, förhoppningsvis bra om man bortser att bussen går 06.51 på monnen...så bör sova nu.


jajja - dissad för ett dataspel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: