Janina Ahlqvist

1a dagen i GBG

Kategori: Allmänt

Det hela börjademe att jag va lite förvirrad när ja kom in till stan vart jag skulle ta vägen men de gick prima och ja va på "jobbet" i tid. Det visade sig att ägaren till restaurangen (hemma hos) va stört skön. jg tyckte genast om henne och hon va väldigt noga me allt på ett posetivt sätt om man säger så. till skillnad fån hotellet i gvd. så va skönt att komma till ett ställe där de faktikst bryr sig. Kocken va precis som alla andra kockar xD och mysfaktorn i restauragen va megahög. Lunchen gick bra som tur va kunde jag redan de kassasystemet som de använde så kunde ta betalt utav gästerna också. Dagen va relativt lugn och vi fick sluta tidigt. alltså jobbade jag från 10-15 :) hur soft som hellst. sen började jag traska från restaurangen till avenyn och jag lyckades *stolt* men sen när jag skulle hitta vart bussen som skulle ta mig hem gick ifrån så gick de inte lika bra så smsade mårten och frågade hur jag skulle ta mig hem. Han ringer upp 10min senare skrattandes och mobbar mig men det visar sig att han inte kan förklara hur jag ska ta mig hem så får gå in på västtrafik köa 15pers för att fråga expediten hur jag ska ta mig hem. hon skrattar lite diskret o frågar vart hem är "hissingekärra" " det är väldigt stort område har du någon adress" "eh... öh... alltså ja e ny i stan....jo vänta travaregatan" "travaregänd?" "aa juste så hette de" hon visar vägen som jag ska gå tiill bussen som visar sig vara exat där ´ja va och tittade bara lite längre bort på gatan :( precis innan jag går säger hon "din hållplats heter ********, men du kankse känner igen dig" "aa det gör jag" och konsentrerar mig på att hitta bussen. sitter på bussen i mina egna tankar hoppar av för att köpa lite mat me mig hem problemet är bara att när jag kommer ut från butiken är de svart ute, jag bara DOH för kommer inte ihåg hållplatsen som jag ska av på.så de hela slutar me att jag åker tre hålllplatser fö långt och får gå upp för världens längsta backe som e typ brant! men söta emelie håller mig sälskap <3 kommer till huset tar ett lågnt och behövlgit bad sen blir de betapet mot lennie som jag för övrigt ägde sönder honom på xD de va min första dag i GBG



Jajja - bajsbussar

Kommentarer

  • Emelie säger:

    HAHA XDXDXD

    Du är söt :D

    2008-12-02 | 14:12:45
  • Lennie säger:

    Jag ska äga dig nån dag! xD

    2009-01-06 | 17:10:24

Kommentera inlägget här: