Janina Ahlqvist

Anorexia??

Kategori: Allmänt

Ja då va man hos läkaren igår....BARNläkare för tydligen så få jag inte gå till en normal läkare för det gäller min mage??? ja Svenska jukhussystemet är nog inte det bästa, så jag sitter där och läser min bamsetidning när det kommer en sköterska som säger att hon vill kolla min längd och vikt. (btw ja ghar växt e typ 1.65,5 typ) så när ho ne klar med detta så vber hon mig sitta ner och vänta på läkaren som inte har kommit än, då har det gått nästan en halvtimme sedan bestämd tid. Så när väl denhär läkaren dyker upp så får jag träffa honom, han pratar väldigt otydligt coh har världens äckligaste vårta på kinden. Han ställer frågor och frågor och lite mer frågor. sen kollar han mina lungor och känner på min mage. Sen pratar han lite till och säger indirekt att jag är nära på att få anorexia. Han använder aldrig ordet anorexia men han antyder på det. de han sa var att min kropp själv väljer att må dåligt och inte vill att jag ska äta osv, att  jag alltid borde äta med någon annan och aldrig äta själv för då tänker jag på att jag äter. Så ja det lät ganska mkt som om att han tyckte att jag va anorextiker. Fast han aldrig sa det så känndes de som det iaf. Men han tog lite blodprover och grejje rså vi får väl se om de hittar något.

Nu ska jag plugga lite eng sen äta sen sova sen börja laga maten till kvällsserveringen.

Jajja - ätstörning?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: