Janina Ahlqvist

Båten...

Kategori: Allmänt

Yes då va allting över nu då...begravnigen o praktiken i Finland dock har jag inte lämnat finskt vatten än de gör jag inte fören runt 3 inatt....okey kankse ska förklara det där sitter på färgan nu den åkte halv 5 svensk tid så har åkt ca 4tim nu det e as smidigt för färgan har typ ett tonårs rum me två wii en tv och två datorer me internet as smidigt. och jag lyckades mygla tilll mig en :)

Begravningen igår va allmänt jobbig för den som undrar, vi började runt 1 i kyrkna me attt prästenprata lite vi sjöng osv, tyckte inte alls om prästen för hon va as opersonlig och läste typ innantill men aa de gick väl an. Efter de så bar bror far, kusin kusin kusin och kusin-barn kistan och vi gick i minusgrader typ över 1km sen stod vi as länge innan alla sänkte blommorna osv osv osv så hela den prossesen tog typ 1,5 tim as jobbigt  o sen kommer de den jobbiga minnes stunden me mat o prat om minnen o så läser man alla "adresser" som de kallas i finland de e typ kort som folk skickar me deltagande. hatar den biten för man får inte vara glad men man får inte heller vara ledsen :( och klart man skrattar när man minns de goda minnena men då tittar folk snett på en men jag tycker att man ska få vara glad när man minns för hellre minnas de goda minnena än de sorgliga.

Sen va det mer än en tant som tittade snett på mig i kyrkan när vi väntade på att bli insläppta i salen och iofs tittade de snett på mig under minnes stunden också, för jag va helt klädd i vitt. det var jag också på farmors begravning för jag ser döden som en början på något nytt och inte slutet. De ha rdet mycket bättre på ngt annat ställe och känner ingen smärta de har det mycket bättre. Så därför är jag vit, men folk förstår det hela inte riktigt. de tycker att man ska sörja in va klädd i vitt som är "en glad färg" men jag kan jue sörja lika mkt som dem även fast jag är klädd i vitt liksom. blir så galen på dem! Men jag vet att min farbror hade velat att jag varit på mitt sätt och typ räcka ut tungan åt alla som stirra så det gav mig en skön tröst :) älskade min farbror och hans sett att se på livet :D kommer sakna honom massor

Imon blir det slåss med Dan och få ut massa av mina inre aggretioner ska bli as skönt sen e de bra att jag har planer för veckan så att jag inte deppar ihop totalt när jag inser vad som verkligen har hänt, det e slåss imon, film på tisdag sen praktik te helgen ska jag o lina hitta på nigt nice på fredag och på lör-sön e det skaut och träffa massa folk som david, bekka, Eiik, emanuel, lollo, becka och många fler!


Hmm...borde nog lämna ifrån mig datan nu man får bara sitta 15min jag har nog suttit över 30min...hmm....aja de tkommer ett inlägg när jag kommer hem igen kanske ett till inatt om jag har tråkigt o ingen istter här vilket det antagligen inte kommer att göra så hhehe och jag kommer vara uttråkad till döds för denhär båten suger om man bortser internet såklart. finns inga chill ställen så kan inte sätta mig någonstans och läsa ifred där man fortfarande ser människor det finns bara barer överallt o där kan man inte sitta och läsa :( aja nu måste jag nog dra


Jajja - Minnen = tårar

ps. Hade väntat mig mkt mer utav dig....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: