Janina Ahlqvist

Första praktikdagen

Kategori: Allmänt

Jaha då va första dagen på hotellet avklarad....gick väl sådär va inte precis pigg och allärt blev inte speciellt mkt sömn inatt om man säger så. Men nu har jag försatt mig själv i en bubbla där jag ignorerar problemet tills jag absolut inte kan göra det för orkar inte ta det här ensam så väntar tills mor o far kommer hit.


För övrigt så kände jag mig okvaliceiferad för det stället som jag är på, kändes som om att jag inte alls skulle klara av standarden typ för de har massa andra system o grejjer så hängde med nada och handledaren hon typ förväntade sig att jag skulle kunna allt men jag e i ett nytt land, nya ord och nya system hur kan de förvänta sig att jag ska kunna allt på en gång?? Men det va en nisse där som hjälpte mig en massa imorse han va as nice och förklarade allt och vi hjälptes åt med att duka o vika servetter men den nissen försvinner om en vecka :( han ska in i Lumpen.

Annnars har jag bara fått göra slavgöra idag....putsa bestick, vika servetter, duka, byta dukar, släpa bord osv osv men det va en soft dag om man bortser från att min svansskota håller på att t a död på mig. och att jag har lyckats få världens hosta. men sängen blir iaf mjukare för varige natt.


aja nu ska jag slänga iväg ett mejl till toftis ha det bäst där hemma i sverige :)

Jajja  - skulle ge vad som hellst för att få ligga trygg i en famn just nu.

ps. gå aldrig utan mössa,halsduk och långkalsonger mitt i vintern i Finland, det misstaget gör jag inte om igen.

ps. 2. updateringar kommer ligga låg ett tag för jobbar kväll men fått nice schema e ledig ons-tors  och har frisör på fredag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: