Janina Ahlqvist

Trött som en slav...

Kategori: Allmänt

Jupp då har man slavat en hel dag igen...e as trött och borde sova. Försökte faktistk innan men ja gav upp den iden när JOmpa ropa o sa att datan va ledig lr rättare sagt intenett för sitter med mig egna data :P Jag borde kanske veta bättre än att läsa till kl 3 på natten om jag ska jobba dagen efter men den dumma boken e så beroendeframkallande. Jag hänger knappt med i den för den är så förvirrande med alla karaktärer, tankeläsare, historik osv osv men enbart för att den är sån så måste jag nu förstå den, Det jag inte förstår det måste jag förstå vilket har lett till att jag e något beroende utav boken. börjar dock hänga med lite i den nu och har bara läst ca 200 sidor (e halvvägs typ) så innan slutet kanske jag fattar XD

så det är vad min dag har gått ut på förutom sova till 11 :D läsa sen upptäckte jag att jag började kl 15 och inte 16 som jag trodde så de va bara att traska bort. as nice me motion. Och det första jag får göra är att vika de förbannade servetterna, jag svär kommer snart drömma mardrömmar om dem! tror jag på två dagra har vik över 250 linne servetter :( sen har jag även putsat bestick och städat idag. vi hade ett födelsedagsfiradnde på 12 pers de va ganska nice så hade lite att göra sen under kvällen va det typ 10 gäster ungefär totalt om man bortser den ryska 16 som kom runt 21. så det hände iaf lite se på kvällen och de posetiva är väl att jag inte lyckats göra sönder något än iaf. Men höll på att inte hitta tillbaka till huvudbyggnaden idag, för det e så att det finns själva slåttet sen finns det en nyare del som e bygd en bit bort som man tar sig till under jorden och me massa hissar osv och det hela kan va väldigt förvirrande men tillstlut så hittade jag iaf. med huvudnyckeln kan man jue ta sig in överallt så de e nice. annars va kvällen välsigt händelse lös dock har de omöjliga hänt jag såg ett "sött" ryskt barn!! det brukar alltid vara as fula men den här tjejen va faktiskt gullig!!!


Sen prata ja me mamma påv'ägen hem från jobbet coh bestämde begravningskläder osv massa segt men nödvändigt. och klockan e cp mkt härborta så borde gå o lägga mig så att jag inte håller stackars kusin vaken för de har datan i hallen och hans sovrumm e precis på andra sidan väggen typ så mitt klickande på tangenterna hörs typ as tydligt. men men


det va en nisse på jobbet idag som frågade mig på vilket språk ag tänker och det fick mig att fundera...o jag kom fram till att filosofiskt tänkadne och typ saker att säga osv tänker jag på eng. livet generellt och skolan tänker jag på sv. familj och racing på finska sen kom jag på mig själv att jag ränkar alltid på finska om jag ska räkna antal lr liknande okey det e inte så konstigt me tanek på att jag e i Finland just nu men gör det även hemma. lite intressant e det faktiskt hur jag skiftar mellan språken.

det e samma sak när jag snackar me Toni (bror) vi skiftar från sv till fInska beroende på vad vi pratar om så ena stunden kan konverstaionen vara på svenska nästa på finska. det e ganska roligt faktiskt.


ne nu ska jag ner o nanna så att jag inte sover bort hela morgondagen så att jag kanske imon hinner iväg o hälsa på småkusinerna som de varit planerat i flera dagar nu men jag varit för lat. Men först så blir det den dagliga styrkan sen antagligen ett par sidor i boken men de e de värt. ska bli skönt att komma hem till Dan-terapi också, för er som inte vet så e det att Slåss :D väldigt effektivt men ta hänsyn till att de sker under speciella omständigheter och att de sker under Dans tillsyn för oftast e det Dan vi slår på XD


Jajja - life is a fucked up thing

Kommentarer


Kommentera inlägget här: