Janina Ahlqvist

pepsi :P

Kategori: Allmänt

Ja då skriver jag om min helg igen....uch jag måste bli bättre att blogga  på veckorna men de hinner jag liksom inte av någon konstig anledning utan det e såhär på söndagskvällen som jag varvar ner och kommer ikapp mig tror jag aa mitt mål denna veckan e att blogga mer :) får se hur det komme gå med den saken :P

Ja kan ju då börja berätta att i torsdags var det 100-dagar kvar till studenten :D och detta firades med en utekväll på centrum me några klasskompisar :P as nice va det drack faktiskt bara en pepsi så det va chill drack även en maki <3 och mina klasskompisar tyckte den va godast tills de kom på att de inte va någon alkohol i den xD men de va sjukt kul :P sen så har jag inga pengar till bussen hem så smart som jag är så går jag hem själv rätt genom jkpg centrum i klackar, dock kommer jag på att det e mkt smidigare om jag tar av mig dem för då kan jag iaf springa om det skulle komma ngn plus att jag har ngt att slåss med...sen ringer jag iofs mattias kl alv 2 på natten och ber om sälskap xD men funkade galant hehe och jag kom hem i en enda bit dock va mina fötter en aning ömma men heey det e smällar man får ta :P

på fredagen så var vi hela 6st i klassen 2 i servisen och 4 i köket vi brukar vara minst 4 i servisen o 14 i köket så de va lite små intressant att ha en lunchrestaurang + ala carete på 6 personer men det funkade galant och vi va klara jätte tidigt vilket va skönt för då hann jag packa o fixa me de jag skulle innnan boråsarna kom och sa hej.

Per och Oscar + en media nisse (kommer inte ihåg va han hette xD) åkte genom jkpg på deras väg te sthlm så de stannade och sa hej. vi åkte runt i Oskars onödigt stora bil (som han enbart har för att kompensera upp) de skulle handla lite grejjer puis at tjag tiggde till mig skjuts te biltema så ja kunde köpe lite grejjer te Kribbs. Sen va de uppe o kolla lägenheten me och sa hej till Ernsth, sen myglade jag även till mig skjuts till bussen :P hihi de va j'ätte snälla o va as nice att se dem igen riktigt festliga prickar :P

Sen va de buss te Hestra där jag hoppade av för att börja min helg me hajk, tonåringarna träffades på fre och chillade tillsammans med ölsremmaborna som hade hyrt stugan. träffade en ny ledare Daniel sjukt festligt prick men orkade inte va uppe så länge me tanke på torsdagen så gick o la mig redan vid 3 (lina,bella o daniel la sig vi 6) och smart som man e har man jue paxat soffan så sov as gytt hela helgen :P jag o babe delade sen så åkte lina hem på lör morgon för att försvinna iväg i en vecka den bävern hann träffa henne 1 dag typ men bäst för henne att hon umgås me mig när hon kommer hem :) iaf lör va chill plugga massa innan småscouiterna kom och ville leka o busa. flumma runt som vanligt och drack massa pepsi :P jag e btw bäst på att trösta hemlängtande små scouter :P sen fick jag dem att somna te trafik trolle <3

Efter att tjejerna lagt sig blev de allmänt tonårsmys och sen bar de av till norrbacken för att rulla och åka pulka, vilket är totalt underskattat enligt mig!! mitt i natten så åker vi rumpa ner för en röd nypistad backe i m90 byxor som gör alt mkt mkt halare..kan säga att de gick jätte snabbt och tog X antal meter innan man stannade :O men sjukt kul var det...sen rulla neråt tills kroppen vant sig sen stanna och ställa sig upp...ingen lyckad kombination för man ramlar omkring en himla massa sen glider man ner för man hamnar jue i en nerförsbacke xD men efter att ha rullat en himla massa får sara för sig att vi ska  rulla ner den sista branta biten också....aja tänker jag man lever bara en gång dan och emy hänger också på och ner rullar vi och oj va vi rulla det gick jääääääätte snabbt men kul va det..nackdelen var att vi va tvungna att gå upp för hela backen igen men de var det lätt värt!!

sen tilllbaka till stugan byta om och sätta sig o mysa i soffan när alla kör maffia (tootalt ologisk lek) så sitter jag me min filt och popcorn :P sen kommer ja på att ja kan masera dan för att få massage as smart så kvällen avslutas me massag/misshandel av min nacke sen nanna i soffan igen till trafiktrolle :D

söndag e en almänt seg dag och vi städar o packar ihop äger tonårsscouterna på kortspelet bäver :P kommer hem te mamma o pappa och ligger o glor OTH hela dagen :P och här sitter jag nu ska nanna snart så jag orkar med morgondagen :P


juste tobbe den nissen va uppe i lägenheten o hälsa på i veckan efter 2 ½ år xD ibland känner man sig så uppskattad :O




Jajja -  allt belv väldigt komplicerat väldigt fort




hur tänker du nu?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: