Janina Ahlqvist

hej!

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sen jag skrev men det är för att jag har haft en sån stressig vecka att ni inte kan ana. Plus att när jag väl kunnat sätta mig med datan har internet krånglat så mycket att jag fått sitta på villans nät o de är ingen höjdare att blogga från det tro mig!

Ska förklara min vecka i stora drag...

  • Måndags var jag ledig, ssoft dag
  • Tisdag var det lektion i nya testamentet från 9-14,45 efter det var det idrott kl 15. VOLLYBOLL gick kanon förutom att sanden va kall och fuktig så man tappade känseln i fötter och händer men det var kul. efter det var det dags att segla lite med lill-båten så att vi lärde oss lite mer, det var mys. Sen vid 18 så var det dags att laga mat, min tur i rangordningen efter det var jag ledig o då blev det FILM! heheh
  • Onsdag var det lektion från 8-12.35 25min lunch sen navigation från 13.00 - 15.30 (som jag för övrigt somnade på) efter det bar det av till krykan óch planera hajk för deras tonåringar. när vi var klara där hade ja o hanna en tim på oss att packa och åka till klintemåla som tar typ 20min. lite lagom stressigt men vi var där typ bara tio min sen o de va killarnas fel :P ( i klintemåla låg båten )
  • Torsdag så var vi bara på båten och åkte omkring med en bibelskola från jönköping vilket va ganska okey men de var värre än två grupper konfirmander tillsammans skrek o stojjade typ
  • fredag så släpper vi av pingstarna ska ha typ 4tim ledigt innan nästa grupp kommer men efter 1tim kommer Lina och frågar om jag kan hjälpa henne handla och fixa till båten så då var det bara att duscha göra sig iordning óch åka. sen kom nästa grupp till båten men det var ett gäng ur en församling bara 17pers typ så de va ganska gytt de skötte sig själva. Men de höll på till sent på  fredagskvällen de lekte i salongen till typ kvart i 12 o så var det tidigt morgon igen.
  • Lördag så kom resten utav den församlingen och vi åkte ut  en sväng och lekte o stojjade me dem var tillbaka i o-hamn runt halv 4a då skulle vi har grillfest med denna församling men eftersom vi hade haft en så intensiv vecka så fick vi lite ledigt så att vi skulle orka åka på ungdomskonferensen som några ur blå-kust hade ornat med pingst i stan. där skulle vi vara kl 19. så det var bara att nicka och se glad ut. Tanken var att jag skulle åka hem efter det men så blev det inte...efter det var det konsert som de drog med mig på o efter det var det Monas med singstar som gällde. Runt halv ett så sa jag att jag skulle åka men då träffa jag Henke o vi började prata så de slutade med att jag var hemma kvart över 2.
  • Söndag hade jag ledig så jag slappade ganska gott igår hade en ta hand om mig själv dag med ansiktsmas och hårinpackning fixade naglarna osv väldigt behagligt. sen blev det film: kill bill 1. otroligt ologisk film men men man kan inte få allt. efter det så skulle ja iväg och spela innebandy med killarna vilket var riktigt kul saknat att spela! så det blir det att göra så ofta som det går. ( de spelar varige söndag ) och hoppas att jag kan få upp min klubba och mina skor så snabbt som möjligt! sen säger alla att man ska dra till Carlsson (en ur mitt team) som fylller år och ska ha hem en massa folk så det var bara nicka och se glad ut och åka dit. efter det så peppa jag och adam för kill bill 2 problemet var att jag somnade efter halva heheh

Så oj va långt det blev! hoppas ni orka läsa det men det var min vecka så fatta sliten och trött jag är men ganska skönt är ledig idag med så vilar lite ska nog leka med Henke eller Tessan (Lite folk jag lärt känna här) annars så blir de åka till anna panna och va me på hennes dansgrupp. Funderar på att gå ner och kolla klart Kill Bill 2 nu o bara softa....hmmm....det blir de.

Ha de gytt så hörs vi!!

Bless

Kommentarer


Kommentera inlägget här: