Janina Ahlqvist

hey hopp flippflopp

Kategori: Allmänt

har inte hunnit skriva på någon dag nu för mitt internet har krånglat och jag har varit alldeles för trött för att orka skriva. har typ somnat i sängen direkt inte ens behövt läsa vilket e ganska skönt!

Har inte hänt så mycket roligt igår kväll var jag och hannah i Kristdala och hjälpte till i deras församling med tonårsarbetet, de har tonårskvällar mellan 7 och 11 där de har öppet för både mellan och högstadie vilket e väldigt roligt. Jag och hannah hjälpte till på andakten vilket va kul hanna sjöng och spelade i mick för första gången coh jag dansade vilket var en intresant upplevelse men kul :D

vi ska dit i morgon igen och hjälpa till på deras gudstjänst sjunga, spela och dansa. Ser fram emot det för kommer få träffa lite fler ur den församlingen vilket känns bra eftersom jag kommer vara där väldigt mycket nu i höst och vår.

Anna har lovat att lära mig spela piano med så tanken är att jag ska kunna spela innan skolåret är slut...hmm får väl se hur det går...

Idag drog vi på random roadtrip till Kalmar och shoppade lite, det va sjukt nice. Vi drog med anna ur skogen också hehe och tur det för annars hade vi inte hittat alls i Kalmar vilket vi inte ens tänkte på förens vi hade gått där i någon timme heheh vi e bra smarta vi!

Ikväll så ska vi in till stan till ett ställe som heter monas cafe där vi ska vara vid kvart över nio de öppnar tio. det är ett ställe som ungdomar kan gå till på lördagnatten och softa prata köpa fika och prata och ställa frågor. det är i missionskyrkans lokaler och drivs av kyrkan, alla är välkomna nyktra som fulla men där inne får  man inte dricka något. sen kanske vi får följa med något fältteam ut och gå på stan lite och prata med folk där med men det är inte säkert för vi får inte gå själv så får se om det finns någon som vill gå med oss. där kommer vi vara till typ 2 men hoppas att vi får gå tidigare.

nu ska jag chilla lite så jag orkar med ikv.

bless

btw köpt världens snyggaste och skönaste tröjja idag mega kär!

Kommentarer

  • Bella säger:

    Låter riktigt nice!!!!! Coolt med ett sånt café, borde vi skaffa här!!! Asså jag tror verkligen jag också vill gå en bibelskola, låter riktigt kul!! :D kram <3

    2009-09-13 | 21:14:39
    Bloggadress: http://parlglans.blogg.se/
  • Adam säger:

    Andreas fick ordning på din blogg till slut. Trevligt, den blev nice :)

    Tack för gudstjänsten idag förresten, det sa jag ju inte förut. Klockrent i all sin enkelhet.

    2009-09-13 | 21:41:38
    Bloggadress: http://filosofadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här: