Janina Ahlqvist

Hemkommen från Grannlandet!

Kategori: Allmänt

Yes kom hem inatt runt ett var jag hemma :) Med banldade känslor... Norge var helt fantastiskt,underbart, otroligt och ofröglömligt! Men det är ganska gött att komma hem till DUSCH!! En skön nybäddad säng och inte behöva frysa hela natten!! Hade en väldigt snäll mamma som hade städtat hela min lägenhet och bäddat om i sängen :D plus att hon hade gjort en matlåda till mig igårnatt som jag satt och mumsade på när jag kom hem :D tack mamma!!

På lägret hade vi som sagt riktigt gott väder, bara en dag med lite regn och det var inte så farligt. Men det blåste sjukt mkt där så man gick runt i short och linne (och sjuk som jag är i tjocktröjja) så har världens hetaste shortbränna nu :P

Massa skratt och nya vänner belv det också, och träffa gammla vänner! VI träffade massa folk som vi träffade i Röros för fyra år sen.. vilket va ganska roligt för jag och lina kände knappt igen någon men massa folk kände igen oss! Och sjukstugan besöktes flitigt av gislaved borna, ibland för riktiga skador och ibland med ursäkter för att få gå dit xD

Historia återuprrepade sig då ett par av de norrmän vi lärde känna förra gången vi var där smasade lina och frågade om vi skulle med och bada, I badhus xD Så det vara bara packa ner badkläder och åka BIL bort heheh vi hade det väldigt slappt när vi umgicks med dem. Blev bjudan, och fick bada och ta en lång VARM dusch mitt i veckan! ehehhe Norrmän är så lat på läger!!

Sen tog vi även en dag att gå ner till stranden, efter många om och men hittade vi en strand :) lina, jag och märta åkte bil ner till stranden eftersom märta lyckats skada knät (en riktigt skada som gicks till sjukstugan med :P ) vilket va gytt men eftersom resten av barnen gick och det blev skoskav osv så gav jag upp min plats i bilen och gick ca 5km powerwalk BARFOTA på asfalt ist :D mina fötter har inte riktgit återhämtat sig än :P

Det var väl i stora drag vad vi gjorde på lägret, Tack alla goa tonåringar för att ni gjorde det så bra!!

Oj får jue inte glömma att berätta om att vi var med på det internationella lägerbålet och hade en "trraditionell svensk frukost" med hahah aldrig skrattat så mkt! Bettan och lina ska äta frukost och göra sina morgon bestyr med händer av david och tobbe... Lina hade fil i hela ansiktet och tobbe lyckades välta tvättbaljan över henne två gånger. Tobbe och david satt alltså gömde bakom lina och bettan som hade varsin sopsäck på sig med hål i så att de kunde trycka igenom sina armar. Fint kammade blev det också med framåtslick xD

Så och tack alla andra UNDRBART var det!! massa  kärled på det!! Nu taggar vi landsläger om fyra år igen och Roveläger nästa år!!!

Nu ska jag ta en extremt lång dusch sen åka ner till mamma och pappa och hämta upp min bäbis! förbi bror och hälsa på lilla Uno Sen är det jobb som gäller kl 22.00-06.10 Jippi... NOT natt hela veckan! Men pengar!


BLESS

// Jajja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: