Janina Ahlqvist

Spring rain

Kategori: Allmänt

Älskar värmen som kommer med solen och våren, men hade glömt hur underbart det doftar efter ett vårregn! Så sjukt härligt och friskt i luften! Och allt liv kommer på nytt! Just nu lyssnar jag på en konsert av minst fem olika fågel arter utanför mitt fönster! Helt underbart! Och ja kalla mig skogsmulle om ni vill men det kallas att njuta av de små sakerna i livet, ta till vara på hur fantastisk vår natur egentligen är! Hur fascinerande det kan vara och hur vackert det är!

Allt detta får mig att sakna scoutläger, med tält, läger eldar, mys, prat, regn som smattrar på tältduken, lägebål, gemenskap, vänner och frihet! Men i augusti är det äntligen dags igen! Som jag ser fram emot det!!!

För övrigt så har denna dagen varit ett ennu större skämt på jobbet och jag undrar om det kommer att vända? Inte så säker på det... Blir tokig!!!

Sen har träningsvärken från helvetet sinkat mig, men som min kollega så fint sa "vill man vara fin får man lida pin" och antar att det är sant! Tror inte att morgondagen kommer att vara nådigare men de märker vi!

Nu ett avsnitt arrow innan det är dags för lite sömn :) ja jag vet, borde redan sova men vad är de roliga i det??

// Bless

Kommentarer


Kommentera inlägget här: